Kasutajakogemuse näited veebis ostlemisest

Ei pea ennast suureks veebis ostlejaks, kuid viimastel ajal on asjaolud sinnapoole suunanud, kuna poodides olev napp ja tihti ebakvaliteetne valik ei paku soovitud variante. Kirjutan kahest hiljutisest kogemusest riiete ostmisel.

Negatiivse näitena tuleb kohe ette hiljutine kogemus ESPRIT veebipoega https://www.esprit.eu/ , kus „sõbraks“ vormistades on mingi boonuste süsteem. Enda meelest panin kõik info korrektselt, aga üllatusena avastasin, et asukohamaaks on mingil põhjusel Iirimaa.

Eeldasin, et seda saab seadistada ja korda teha (mine tea, mis probleeme muidu võib tekkida), aga võta näpust:


Facebookil vähemalt vanasti oli mingi sagedus ajaühiku kohta, mille jooksul võis nime vahetada, siis tundub et kõik käib läbi klienditeeninduse. Oleksin suure pettumusega tellimuse tegemata jätnud, kuna nädalavahetus ja klienditeenindus väidetavalt puhkab, aga ei malda ju oodata ja nii see tellimus külalisena postitatud saigi. Hüvasti, boonuspunktid ja sõbra-ale!

Toodete valimisel tuleb kindlasti kõik pildid läbi sirvida, kuna paljudel piltidel on riideid kombineeritud ja sellest konkreetsest müüdavast esemest oli näha heal juhul pool. Järgnevalt näide t-särgist, mis on kaetud vestiga ja ka särgi alumine äär on ilusti pükste sees, nii et võib vaid aimata mis pikkusega see on. Okei, see on praegu natuke ebaõiglane urin, oli olemas ka pilt ilma vestita, aga ikkagi – kui särk on pükste sees, siis selle pikkust ei ole ju näha ☹.

https://www.esprit.eu/p/printed-t-shirt-made-of-100--organic-cotton-991CC1K313_319.html#cgid=1244

 Linkide osas jäi silma, et kui ESPRIT lehelt valida näiteks mingi naiste kleit ja tootekaardilt seejärel suurusi uurida, tuleb suuruste tabeli avamiseks teha uus valik.


https://www.esprit.eu/sizecharts/size-charts.html

Leht võiks tegelikult selle osa lahendada nii, et naiste tooteid vaadates avaneb kohe ka naiste suurustabeli info.

Tooteid otsides on teinekord vaja mingit vähe saadaolevat suurust valida, näiteks XXL. ESPRIT lehel ei ole seda üldises filtris võimalik teha, vaid tuleb kõikidel toodetel üksikult hiirega üle libistades vaadata, mis suurused parasjagu selle toote jaoks saadaval on. Tõesti väga tüütu klõpsimine.


https://www.esprit.eu/p/embroidered-t-shirt-052EE1K331.html#cgid=1340

Fun fact: hakkasin ESPRIT viite jaoks linki kopeerima ja esileht viib alati https://www.esprit.eu/womenswear alla, isegi kui selle lõpuosa ära kustutan ja välja login. Kuigi eesmärgiks oli: https://www.esprit.eu/ lehele jõuda. Piilusin huvi pärast ja kasutusel on 63 erinevat küpsist. Incognito aknas sain ikkagi teada, milline üldleht välja näeb ja ei hakanud küpsiseid eemaldama.


Positiivse näitena toon ära sama valdkonna matka- ja spordiriiete lehe Bergefreunde.eu – kui juba võrdlema hakata, siis saan näidata, kuidas asju mugavamalt lahendada.

Esiteks: 9 punkti otsingu variantide eest (alati on arenguruumi, aga ikkagi on väga hea töö ära tehtud). Valikus on sugu, bränd, erinevad suurused, omadused, materjali tüübid, värv, hind, rating ja isegi ökoloogilised märgised ning toote kaal.

Mis on tore: osadel toodetel leht ise soovitab suurust ja see põhineb küsimustel, mida korra täita tuleb ning tulemus salvestatakse profiili alla.


Kuna lehel on palju erinevaid brände, siis on nad ka suurustabelite haldamise mõnusalt ära korraldanud – toote juurest avaneb õige brändi ja õige soovalikuga info. Paljudel juhtudel isegi eristatakse pükse ja pluuse, st pükste juurest avaneb vaid pükste info ja pole vaja kuskile scrollida.

Kuna otsing on korraldatud, siis pole mingi probleem toote juures ka kõik kategoriseeritud info ülevaatlikult kuvada:


Toodete põhipildid on reeglina minimalistlikud ja ilma inimeseta, meeste puhul on olukord parem kui naiste puhul. Kui nüüd millegi kallal vinguda, siis osadel toodetel on eri värvide osas lihtsalt fototöötlusega värvi vahetatud. https://www.bergfreunde.eu/patagonia-womens-chambeau-rock-pants-climbing-trousers/



Tagastamise osas on väga mugav, tellimuse numbri järgi saab printida tagastuslehe ja saatekulu võetakse tagastatavast summast maha. Ei pea ise nuputama, kuhu saata ja kuidas vormistada. Tundub, et tagastuse saatekulu on ka soodsam kui iseseisvalt saates. 

Kokkuvõttes on mõlemad poed kasutatavad aga ESPRIT jääb pigem mainstream  riietepoe kanti, Bergfreunde on klass kõrgem - nii poe disaini, valiku kui ka kauba kvaliteedi poolest.

PS. Kuna üsna palju on juttu just linkidest ja nende sisust, siis selguse ja mugavuse mõttes jätsin lingid seekord teksti sisse.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Virginia Shea - tea, kus sa oled (tunne konteksti)

Tindipritsimisest ja kuhu see viis

Agiilne arendusmudel ja SaaS ärimudel